Bullbak

Har stått i köket sen sambon åkte till jobbet vid två. Bakar bullar! Jag brukar ju baka en hel del, men jag har ALDRIG bakat bullar förut. Förutom någon gång när jag var yngre och hjälpte mamma. Kör på vanliga kanelsnäckor nu och snart ska jag kavla ut degen för kanelbullar med äppelmos i fyllning och äppeljuice i smet. Spännande! Smakade just en bulle från första plåten. Den var saftig! Fast liiite på gränsen till bränd. Lärdom till plåten som är inne nu.

Funderar på att eventuellt passa på att baka något bröd också när jag ändå är igång. Tunnbröd kanske. Men vi får se vad klockan visar och orken ser ut när bullarna börjar bli klara. Lördagsmys!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0