Knappt en blund

Hur mycket sömn har jag/vi fått inatt? Svar: Inte mycket alls. Grannen ovanförs hundar skäller ganska mycket normalt sett, och om ägaren är borta skäller de oftast något så fruktansvärt tills hon kommer tillbaka. Nu har de skällt i princip konstant sen igår morse när de väckte mig vid halv åtta. Framåt kvällen när de fortfarande skällde, trots att några från styrelsen hade varit och rastat dem, förstod jag att det nog har hänt något med grannen. Visade sig mycket riktigt att hon ligger på sjukhus, vet inte av vilken orsak. Hoppas att hon blir bra. Men vi kan ju hur som helst inte ha konstant skällande hundar här. Vi ringde sånt där journummer om störningar, men det visade sig att inget kunde göras mitt i natten (ca 02). Nu skäller de alltså fortfarande (eller oftast är det bara en av de två). Som tur var tystnade det en liten stund runt tre, då somnade vi, så nu sover Oscar - men jag har vaknat varenda gång det har skällt efteråt så nu känner jag mig helt groggy. Tvivlar på att mycket fastnar i hjärnan i detta tillstånd, men kan ju inte somna om nu när de skäller ändå, så jag får väl göra ett tappert försök.

Om mindre än två timmar ska vi iväg och vaccinera djuren också. De kommer väl förmodligen vara väldigt lugna och snälla. De har ju också varit vakna inatt och blivit lite oroliga över varför det lät så mycket. 

Ja, sånna här situationer är ju knepiga. Dels så kan ju grannen inte rå för att något händer henne och jag hoppas att det inte är något allvarligt och att hon snart mår bättre, men samtidigt kan ju inte alla omgivande grannar sitta sömnlösa hela nätterna och (i mitt fall) inte kunna koncentrera sig på plugg under dagarna på grund av skällandet. Nåja. Hoppas att det ordnar sig snart, för alla parter inblandade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0