En trött men produktiv dag

Vaccination av djur - check. Båda var jätteduktiga. Blir så stolt över mina små älsklingar när de uppför dig exemplariskt. Det upptäcktes dock lite tandsten på vovven så han ska in imorgon och få bort det så att han inte får problem med tänderna. Han ska sövas, vilket jag inte är så förtjust över. Blir ju som en orolig hönsmamma ungefär. Men det är ju för hans bästa!

Har även varit ute och åkt med mamma och bjudit henne på fika. Vi mumsade goda mackor och jag drog i mig två koppar kaffe för att kunna hålla mig vaken efter nattens bravader (det har förresten blivit ordning på det där, så nu återstår bara att hoppas på att grannen blir bra igen).

Nu sitter jag i soffan och njuter av lugnet. Det slog mig just att jag känner mig helt avkopplad och glad. Kissen sitter på sin ställning och mumsar mat och vovven springer runt och letar efter en leksak jag har gömt. På sista tiden känns det som att jag har börjat kunna stanna upp och verkligen suga in tillfällen av ren lycka som annars bara smiter förbi obemärkta. Att bara kunna sitta still, njuta av en fin låt, eller titta på djuren eller sambon och bara njuta av tillvaron är ju guld värt. Fånga dagen helt enkelt!





Eller bara njuta av att blommorna i fönstret ser väldigt fina ut i solljuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0