Wops.

Okej, funny story. Igår åkte jag och en klasskompis in till Karlstad i onödan. Vi hade tagit fel på dag. Föreläsningarna brukar ligga på måndagar i denna kurs, men av någon anledning låg den här veckans föreläsning på tisdag. Och det roliga är ju att hon och jag jämt har kontakt innan vi åker in och INGEN av oss anade att det var fel dag. Haha! Nåja. Det blev en jättetrevlig förmiddag ändå! Vi fick vara lite sociala med varandra plus att vi diskuterade kommande tenta osv. När jag kom hem var jag sprudlande av inspiration och skrev snabbt ihop två av veckans uppgifter. Awesome! 
Nu ska jag sätta mig och läsa klart veckans litteratur. Jag tänker inte åka in till universitetet idag. Dels för att jag inte orkar åka in fyra dagar nu i veckan. Dels för att föreläsningarna hittills inte har verkar så nödvändiga. 

Jag brukar förresten kika in hos Blondinbellas blogg ibland. Många av hennes åsikter håller jag inte med om, men jag tycker ändå att hon är en väldigt bra förebild, vars syfte är att peppa folk, speciellt unga tjejer med stor press på sig. Idag ska hon få sitt första barn och hon har haft en väldigt positiv inställning till födandet och förklarad hur hon har försökt motivera sig själv. Jag har sett massor av kommentarer under hennes uttlanden på facebook och på bloggen om att hon är så himla dum som tror att det kommer vara så "glammigt" att föda barn. Men vadå? Måste man genomskrida graviditeten med inställningen att man kommer att vilja dö när det väl gäller? Gör man fel annars? Och idag när hon hade lagt upp en bild på sig själv på BB såg jag att någon hade kommenterat att det är synd om barnet som får en så blåst mamma. Jag menar, vad får man ens ut av att skriva något sådant? Allvarligt alltså? Kan det finnas någon form av tillfredsställelse som skapas av att vara otrevlig mot någon som precis ska pressa ut ett barn och förmodligen är livrädd/nervös och försöker hålla skenet uppe? Det är bara så sjukt onödigt. Jag förstår inte poängen med att göra sånt. 

Nåja. 
Inte för att jag direkt följer bloggen jämt och ständigt, men jag gillar inte att mer offentliga personer får så mycket skit, speciellt inte när det gäller en sådan här sak, som verkligen inte borde göra någon upprörd. Jag ser åtminstone fram emot att få se en liten blodinbellabebis, om dom nu visar honom! 

Oj. Nu blev det en ganska lång utläggning här. Nu ska jag slå på lite te och köra igång med plugget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0