Mysmorgon

Oscar åkte till jobbet halv sex. Strax innan sex väcktes jag av djuren och att vovvrn behövde gå ut. Jag trodde att klockan var typ strax innan sju och att det var lagom att gå upp, men det blev ju lite för tidigt. Har tänkt skriva ut massa papper nästan det första jag gör och det vill jag ju inte göra runt sextiden direkt... skrivaren är inte direkt tystgående om man säger så.
SÅ jag fördriver tiden en stund i soffan med massa tända ljus och myser lite. Tänkte strax sätta på tevatten också.

Igår satte vi upp julbelysning, julgardiner i köket och lite julljusbehehållare, samt ställde fram den där galet söta tomten på köksbordet. Jag kunde inte hålla mig. Så fort man julpyntar lite omvandlas det där deprimerande novembermörkret liksom till något så himla mysigt.
Vi var ju på fikabesök igår också. Det var himla trevligt och deras barn var så himla söta!

Idag har vi egentligen en föreläsning att gå på, men den tänker jag skippa. Trots att helgen har varit mysig så har både mage och huvud gjort uppror på grund av den här kursens hittills hetsiga stress. Så idag struntar jag i att ödsla massa tid på att åka buss och väntetider och sitter hemma och får massa gjort i lugn och ro istället.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0