Känner pressen

Ja. Alltså. Litteraturen som ska läsas igenom tills onsdag, det känns aningen omöjligt. Jag har därmed suttit några timmar nu på lördagsförmiddagen och tragglat mig igenom lite mer än ett kapitel i boken som vi bland annat ska läsa. Ibland känns det faktiskt som att man behöver pressa sig själv lite för hårt för att ta sig igenom allt som schemalagts. När litteraturen i förra kursen skulle plöjas igenom så fick jag prioritera bort helger ibland. Visst, jag brukar aldrig sitta mer än några timmar om dagen om det behövs helgplugg, men hur ska man kunna ladda upp batterierna om man aldrig kan få vara ledig? Nu har jag tagit mig igenom 1/3 av boken + en pdf sen igår morse. Det där med att ha massor att göra över helgen gör det ju verkligen mycket svårare att slappna av. Det är ju inte direkt konstigt att många studerande lider av både återkommande huvudvärk och magkatarr osv, med denna konstanta press och ibland så orimliga krav. 

Nåja. 
Nu ska jag gå och sminka mig och försöka hitta tillbaka till det goda humöret så att lördagen med andra hälften blir bra. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0