Fruktansvärt trött

Ja idag är en så kallad "ledig dag". Ingen tripp till universitetet, vilket är väldigt skönt. Har tänkt hinna med en HIMLA massa läsning idag. Gått upp sju varenda dag den här veckan och satt mig och pluggat innan eftermiddagarna på uni. Då har det gått väldigt bra. Arbetat på effektivt. Men just idag, när jag behöver vara ungefär sju gånger mer effektiv än jag har varit hittills, så vaknade jag helt sjukt trött. Den senaste timmen har gått åt till att försöka hålla ögonen öppna medan jag har tragglat mig igenom ett halv kapitel i boken. Kan ju ha att göra med oturen med kapitlet jag råkade vara på just idag också. De första kapitlen har varit riktigt intressanta och lättlästa faktiskt, men idag hamnade jag på... politik, politiska processer, legitimitet osv. BORING. Eller ja, det kan ju vara ganska intressant, men det är mest bara jobbigt. 

MEN ska skapa lite "ljus i tunneln" genom att baka lite under dagen tänkte jag, eftersom jag ändå måste ta någon form av paus och då kan jag lika gärna vispa ihop smet och slänga in i ugnen. Mjuk pepparkaka tänkte jag göra. Har varit sugen på att göra det länge. Idag ska jag fasen ta mig tid till det! Helger har lyckats bli fullspäckad redan, så vi får väl se om det hinns med något mer då. Skulle gärna vilja fylla upp med lite hårda kakor redan nu inför julen också. SÅ mysigt att få lite ljus i mörkret snart! 

Nej, nu ska jag snabbgosa med hunden en stund och sen läsa klart det där tråkiga kapitlet och hoppas på att nästa blir något mer lättläst. Siktar in mig på minst tre kapitel idag. Trots att det är tveksamt om det är möjligt. Peppa peppa! Eller nåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0