Fredagspeppen

Nu börjar fredagspeppen slå till! Vi ska skriva en hemtenta om fyra miljörelaterade problem och diskutera dom utifrån teoretiska perspektiv. Utifrån tentan ska vi sen ge en kort föreläsning för klassen och jag har tänkt att hur FASEN ska jag komma på något som känns tillräckligt okej för att prata om inför alla, men nu tror jag faktiskt att jag kanske har kommit på det. Har hittills skrivit ungefär 2/5 sidor av det första utkastet av tentan och känner mig faktiskt ganska nöjd och det jag har skrivit om idag skulle potentiellt kunna bli underlag för en föreläsning. Jippie! Fredagspepp! Har då även använt mig av den sista litteraturen, så trots att den är väldigt intressant känner jag ingen enorm press till att läsa igenom exakt allt av den. Det känns verkligen som att man har fått ut något av utbildningen när man i sånna här uppgiften verkligen kan komma på nackdelar och fördelar att väga mot varandra. Fun!

Nu har jag bytt ut pluggmusiken mot en ny spelningslista. Just nu spelas Natasha Bedingfield - Strip med, vars budskap är himla bra tycker jag!
"Take what you want steal my pride 
Build me up or cut me down to size 
Shut me out but I'll just scream 
I'm only one voice in a million 
But you ain't taking that from me"

Passar bra i relation till allt vi har läst om orättvisor i världen på sista tiden. Vi kan ju skatta oss lyckliga som bor i ett demokratiskt och institutionellt fungerande land. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0