En nybörjare

Igår var jag i skolan, sen kom mamma hit på fika och beundrade hur mysigt dert blev efter ommöbleringen i vardagsrummet. Det var mysigt. Vi satt i soffan med tända ljus och drack te och åt kakor. Bondkakor som jag bakade här om dagen, måste ju säga att dom blev sjukt goda! 

Nu har jag precis skjutsat Oscar till en kompis "ute på landet" utanför Degerfors och väntar på att tevattnet ska koka upp. Idag ska hinnas med mycket: ska racerläsa så mycket jag bara kan och orkar (med betoning på det sista), hem till mormor och vattna blommor osv eftersom hon är i Turkiet tills i januari, fuskigt, göra pepparkaksdeg så den kan stå över natten, till Natta och fira att hon fyller 21 imorgon <3 och så ska jag hämta Oscar någon gång ikväll också.
Måste säga att det känns sjukt skumt att få köra bil. Det känns ju helt annorlunda när man inte har någon som hela tiden ger respons på det man gör. Och så har jag kommit fram till att det är SVÅRT att ställa sig rakt och rätt på vår parkering här utanför. Det är ju bara grus då det finns inga linjer att rätta sig efter så det blir alltid snett och fult, och så gör jag om lite, och då blir det kanske lite mindre snett och fult, men ändå snett och fult... If you know what I mean. Jaja. Det kommer väl med tiden. När Oscar sitter med i bilen så coachar han mig typ hela tiden, haha.

Nåja. Nu ska jag lägga på ett kol och läsa en hel del, så att mormorbesöket kan bli ett litet avbrott sen. Tänkte ta med mig Bobbie då också. Har aldrig kört själv med honom och det är väl bra att han vänjer sig. I början när jag övningskörde stirrade han bara helt förvirrat och förstod nog inte riktigt vad jag gjorde bakom ratten. Haha!

Men men, nu kör vi igång dagen tycker jag!  

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag förstår precis din känsla av att helt plötsligt få köra bil själv - det är enormt konstigt! Bara för att man har körkort är man definitivt inte fullärd, man får ta lite i taget och vänja sig. Bra att du har möjlighet att köra en del iaf, är viktigt i början. Jag tog ju mitt körkort precis innan jag flyttade till Karlstad, vilket betyder att jag inte alls kört mkt själv. Inte att rekommendera...

2013-11-23 @ 18:02:48
URL: http://helenagoeskarlstad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0