Bakhelg

Söndagshuvudvärk i vanlig ordning. Inte bakfylla, bara brukar bli så ändå. Nu ligger jag i soffan med musik, en katt på mig och en hund bredvid.

Igår inhandlade jag nya bhar eftersom vovven här om dagen bet sönder den enda som satt bra, lämnade paket till Natta som fyllde år, vattnade blommor osv hos mormor och sen åkte vi till oscars syster och fick (!!) en soffa av dom eftersom dom hade köpt en ny. Vår soffa var lite för liten. Så nu har vi för tillfället två soffor stående i lills vardagsrummet. Inte så genomtänkt kanske, men den nya är såå mycket skönare. Medan oscar och hans svåger försökte få in soffan i lägenheten (slutade med att dom fick ta den genom fönstret) så bakade jag pepparkakor. SEN kunde vi slå oss ner och mysa lite. Haha! Slappardagar blir aldrig så slappa som man tror att dom ska bli.
Nu har jag precis bakad cupcakes. Om ungefär 40min ska jag till tvättstugan och därefter pallra mig ut på solig promenad med vovven, så innan dess ska jag på något sätt tvinga mig upp ur soffan och göra mig i ordning för dagen. Efter tvättiden som är slut vid fyra så ska vi hem till en arbetskompis till Oscar på fika och så ska han hjälpa till att dra lite el där. Ja, ni ser, sändagen blir ingen slappardag den heller. Ska på något sätt försöka mosa in lite plugg någonstans också.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0