Ännu en kurs

Ja, så idag går startskottet för ännu en kurs. Verkar bli mer mardrömslik än den förra (som vi ju dock överlevde, hallelujah). Nej. Jag kör på positiv inställning ändå. Det är klart att det ska gå! Får kötta för att hinna med allt helt enkelt! 
Idag kunde jag inte åka in på första föreläsningen så nu sitter jag här och börjar läsa litteraturen istället. Skrivit ut en pdf som handlar om teorier om hur man borde hantera konsumtionen för att kunna göra den mer hållbar. Väldigt intressant hittills faktiskt, men väldigt mycket info - men, jag kör på som jag brukar med överstryktningspenna i högsta hugg och gör pedagogiska sammanfattningar i word. Mannen i huset (lägenheten) har åkt till jobbet och jag hänger i soffan med vovven. Tänkte läsa lite till och sen städa lägenheten. Åtminstone diska och dammsuga, resten gjorde jag ju här om dagen. Vi får se om det kanske blir ett mammabesök idag eller imorgon också. 

Ser så himla mycket fram emot att få julpynta här hemma! När det blir så mörkt på eftermiddagarna blir det ju helt annan mysfaktor när man har julbelysning och tomtar lite här och där. Mihihi. 

Nej, nu ska jag återgå till läsningen och förhoppningsbli (ännu, hähä) lite smartare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0