Dödstrött

 
 
Idag har jag massor att göra. Är dock så sjukt jäkla trött. Fick verkligen tvinga upp mig ur sängen vid åtta, fastän jag hade tänkt gå upp vid sex och ta en springtur. Vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt, vilket ju inte är så himla bra, då min magkatarr har krånglat en himla massa dom senaste dagarna. Får ont lite här och där och hur som helst och framför allt så mår jag illa större delen av dygnet. Oftast går det ju att hantera magen rätt bra med mat, men inte när illamåendet kickar in för då mår man illa av både att äta mat och av att inte äta mat. Oh joy! Inte för att vara någon glädjedödare eller gnällspik, men det är ju min blogg. Nej. Mat och jag är inte vänner just nu. Eller ja, relationen pendlar. Sluta med det, tack? 

Nu ska jag försöka uppbåda styrka till att göra mig i ordning. Om ungefär en timme ska jag hjälpa en fin person med städning som inte riktigt kan ta hand om det själv just nu. Sen ska jag försöka hinna racerplugga, dammsuga här hemma och äta lunch innan jag ska iväg på vikarieträff i eftermiddag och få arbetsschema inför sommaren. Därefter ska jag till stan och köpa vin tills imorgon. Och någonstans däremellan tvinga i kissekatten p-piller (som jag ju snart vill ta mig tid till att åka och kastrera). Suck! Har egentligen bara kvar på uppsatsen (hoppas jag) att läsa igenom och eventuellt skriva om den. Det är ingen brådska, men jag hade helst av allt fått det gjort redan idag, men det tror jag inte är möjligt. Kanske måste prioritera bort plugget helt. Suck! 

Och så märker hunden att jag är stressad idag så han ligger intryckt mot mig och vill gosa hela tiden. Lilla hjärtat!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0