Trög start

Jag sitter med datorn i knät och med kaffemuggen i högsta hugg. Det där vresiga morgonhumöret har lagt sig något. Bestämde mig för att det nog var bäst att ta väldigt lugnt och sansat idag. Började med att ta en dusch, sminka mig länge och ordentligt och nu har jag precis ätit frukost här vid datorn. Nu återstår lite undanplock av grejer, påklädnad och kladdkakebak innan Klara kommer hit på fika. Sen bär det som sagt av till loppis! SO what I need right now. 

Kan konstatera att det är väldigt roligt att återuppta kontakten med gamla vänner och pojkvänner. Prata lite nostalgi och få lite rätsida på hur dom såg på en som person. Det verkar i alla fall som att jag inte satt många negativa avtramp i folks minnen. Det känns ju bra. Hela livet handlar väl om att utforska vem man själv är och att utvecklas. Det känns som en bra grej att gå tillbaka några år i tiden och försöka minnas hur allt såg ut då. Var jag gladare då? Var jag annorlunda mot hur jag är nu? Har jag andra utmärkande personliga egenskaper nu än då? Vilka är/var dom? Kan i alla fall dra en slutsats att jag har uppfattats som väldigt glad och driven, men jag tror inte att jag har uppfattats som så glad dom senaste åren, inte som förr. Det är många som har påpekat det. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men det verkar i alla fall som den där lättsamheten har infunnit sig nu igen. Det är ju bra.

Ska eventuellt ta en promenad med en gammal pojkvän som bodde granne med mig när jag var yngre och prata ikapp lite. Kommer ihåg att min storebror blev lite fundersam när den här pojkvännen i fråga berättade att "Jag är intresserad av in syster". Dom är lika gamla, men gick inte i samma klass. Kommer inte riktigt ihåg varför eller hur det tog slut, men vi hade i alla fall väldigt roligt tillsammans. Det är ju himla intressant att prata och ses igen och se om minnet uppfriskas och om det tydliggörs hur man har förändrats. 

En annan sak som är intressant ä ju hur folk lägger sig i hur jag ska gå till väga nu efter att jag har blivit singel. 
"Gör saker som gör dig glad. Träffa någon om du vill."
"Du måste vara singel nu ett tag."
"Träffa inte den där."
"Vidga vyerna lite, prata inte bara med folk du redan känner sen förut!"
"Ta det lugnt nu. Trilla inte in i något nytt."
Jag ska tydligen inte göra si och inte så heller. Vet ju att alla menar väl, men dom har ju bildat en uppfattning om hur man ska göra utifrån sina egna behov och sina egna erfarenheter.

Men vet ni vad? Jag gör precis som jag vill. Det är väl tjusningen i det hela. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0