Långfredagen

Jag måste ju säga att jag inte är något större fan av påsken. Det sitter väl förmodligen rotat i hjärnan att det var runt som pappa gick bort. I år känns det ändå helt okej. Vädret verkar ju vara helt underbart idag också och igår köpte jag solskyddande spray! Jag bränner mig ju som bekant, hur lätt som helst, men jag envisas med att sitta i solen ändå nu för det är ju SÅ skönt och inger så mycket kraft känns det som. 

Nu har jag precis klivit ur duschen. Ska passa på att sminka mig lite innan vi drar igång med städet här. Det känns alltid bättre när sånt är klart redan innan. 
Idag ska jag sätta på mig någon fin klänning också. Det ska allt bli en bra påskhelg ändå! 


Vill ni veta en rolig grej också? Jag har ju märkt på sista tiden att lille Bobbie har börjat lägga på sig lite. Han har ju varit himla smal förut. Igår kände jag lite runt bakdelen och på bara någon vecka har det blivit himla stor skillnad. Nu känner man inte alls benen lika väl och sådär. Blir så himla glad! Han verkar må så himla bra. Och mamma och hennes kille blir hela tiden så impade av hur väluppfostrad han är. Då kan jag ju inte låta bli att känna mig som en stolt mamma. Det gjorde vi bra!
Och så har vi kommit fram till att Kissen älskar blodpudding (?). Hon är snart värre än hundarna när man har mat framme. Man får liksom en flock efter sig när man har något gott att bjuda på. Två hundar, ja, och så katten då. Mina små hjärtan. 

Igår fick Kissen gå ute på altan i sele också. Hon ville in in in ungefär, i vanligt ordning. Lite senare smet hon ut genom fönstret, till altanen. Where's the logic in that? Sen blev hon liksom bara förvirrad när hon insåg att hon var just på altanen - och ville vända och hoppa in igen. Haha! Söt. 

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0