Ett nattligt inlägg

Ja, klockan är fyra och jag ligger ofrivilligt vaken. Kan ju inte påstå att det inte irriterar mig aningen. Hunden ligger och tvärsover bredvid mig, nu alltså. Nyss skulle han prompt ut och kissa, vilket han väl inte kan rå för direkt - vad han däremot kan låta bli är att få skälldamp på mammas katt utomhus mitt i natten såhär. Ja, kan låta bli alltså. Självfallet var han tvungen att testa det ändå... och se hur människomamman reagerade kanske.

Nåja. Jag var ju faktiskt vaken redan innan.
Katten har ett påhitt: på natten runt klockan tre är hon kelsjuk och då SKA jag gosa med henne till varje pris. Ingen jobbig nattlig störning direkt, om det inte vore för att hon varvar det med att mosa sig in under soffa och krafsa som fasen på golvet längst in i hörnet så man varken kommer åt henne eller kan få henne att sluta.

Ja, alltså ibland är det ju tur att dom är söta och att jag inte är långsint. Nu har jag varit vaken i cirka en och en halv timme och har ju lyckats bli pigg. Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0