Det här med släkt

Om mindre än en timme får jag besök av en kusin som jag inte har träffat sen pappas begravning kom vi fram till. Med andra ord har vi inte setts på nästan NIO år. Det är sjukt. Vi lekte massor när vi var små. Vi bodde på samma väg och sådär. Det blir spännande! Har inte tänkt så mycket på saken. Blir nog bäst då. Kan ju vara lätt att bli lite pirrig inför sånt här annars.

Hur som helst fick jag akut sug efter att få lite ordning på det här med vem som är vad i släkten på pappas sida. Jag har sjukt många kusiner. Har exempelvis inte fullständig koll på vilka som är kusiner och farbröder av dom farbröderna vi inte har brukat umgås med. Sitter med andra ord inne på en internetsida och gör ett släktträd nu . Lite tantvarning kanske (vad vet jag), men jag fastnade ordentligt. Har suttit här i över en timme tror jag. Har hittills fått ihop sex farbröder och en faster. Sen har de flesta minst tre barn. Ja, ni ser ju hur antalet kan springa iväg lite...

Nej, nu ska jag ta och slita mig från datorn. Får fortsätta imorgon eller något. Det vankas ju som sagt fika, och sen tacomys hos Klara med vin och New girl. Sen får vi väl se hur länge jag blir kvar där och om det blir något mer efteråt. Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0