Slö

Visst är det intressant, det där med att om man bestämmer att man "måste" göra något är det helt plötsligt inte alls lika lockande längre. Hade inga som helst problem med att storstäda köket igår, för det var helt spontant gjort. När jag däremot stod i förmiddags och tittade i skåpen som jag inte rensade igår fick jag inte en uns av lust till att avsluta arbetet genom att ta i tu med dom också. Så, det får vara.

Senare i eftermiddag ska jag till mormor och titta på några serveringsfat som hon sa att vi kan få eftersom vi behöver sånt och hon har massor. Det blir väl nån kopp kaffe också kan jag tänka mig. Jag gillar att träffa mormor ensam. Hon lyssnar verkligen på vad jag säger. Ofta när man pratar svarar ju den andre rätt kortfattat och man får liksom ur sig vad man vill, men man får ingen ordentlig respons. Det ger mormor.
Hur som helst - bara för att jag är slö idag och inte orkar gör någon nytta alls så är ser jag ju inte direkt fram emot att behöva hoppa ur mjukisbyxorna osv (fastän jag ju då egentligen gör det, fattar ni? Vore inte helt konstigt om ni inte gjorde det för jag är rätt bra på att babbla bort mig själv också). Hade även tänkt mig att jag skulle baka chokladkolasnittar innan jag ska dit. Ska baka tre grejer innan lördag. Men bakningen förlorar ju liksom också lite av sin glans bara för att det är "skrivet i sten" att det SKA göras. Varför blir det så? Det är som att man fortfarande är en barnrumpa som bara vill göra det man absolut inte borde/får göra.

Nej. Nu får det vara nog med sånt.
Jag har ju tänkt spara två bakverk till just imorgon för att jag ska spendera födelsedagen med att göra det jag älskar att göra - baka.

Nu ska jag sminka mig. Sånt brukar ju pigga upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0