Orkaner och sånt

Skrev ett blogginlägg i morse som inte ville publiceras. Det kanske var bra å andra sidan för att jag var inte på topphumör direkt då. Nu skiner solen och jag sitter här med glasögon på och söker som en tok i Kau's ENORMA databas med vetenskapliga artiklar och avhandlingar. Ska hitta undersökningar som kan leda oss framåt i vårt grupparbete som handlar om Orkanen Sandy och hur den drabbade New York, hur krishanteringen såg ut och hur/om klimatförändringen bidrar till att fler orkaner uppstår. Det är svårare än man tror. Det tar sjukt lång tid av hoppande hit och dit mellan artiklar och sökord och sidor för att hitta något som matchar just det man ska skriva om. MEN, har kommunicerat med Emma och hon verkar ha hittat mycket bra och nu har jag också hittat 4 eller 5 källor som verkar himla bra och passande i alla fall, så det ordnar sig väl ändå. 

Har jag nämnt att maxantalet sidor är ca 50?! Och vi har fyra korta veckor på oss. Om maxantalet är så högt kan man ju inte direkt nöja sig med 15 sidor eller nåt. Nej, det kommer väl landa på minst 25, 30 kan jag tänka mig. Det är sjukt. SJUKT. Men, jag uppskattar att vi får testa att göra en riktig studie liksom. Det är ju väldigt lärorikt och bra att vara förberedd inför B-uppsatsen som kursledaren upprepar gång på gång. SÅ, man ska väl inte klaga. Det ordnar sig! 
Idag söker vi som tokar efter litteraturkällor och imorgon ska vi skriva ihop inledning, syfte, frågeställning osv. Då är vi ju i alla fall på väg. 

Nu ska jag nog tvinga mig ut i kylan med vovven. Blev ingen morgonpromenad. Var lite för kallt för oss båda kom vi överens om. Nu får vovven acceptera att han ska få på sig sin fina hoodie. Annars kommer han ju frysa sin lilla rumpa av sig. 

Och i eftermiddag hoppas jag på att ha ork/lust till att baka. Myspys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0