Om pulpan och sånt

Skickat in opponeringen.
Nu sitter jag och läser lite om kloklippning. Jag har ju bestämt mig för att vänja mig och Bobbie vid att jag klipper klorna på honom själv. Försökte kolla runt lite på hur ofta man kan klippa. Pulpan sitter ju i början av klon eller vad man säger och om man råkar klippa den blöder det massor. Vill klippa oftare så att pulpan kryper tillbaka och klorna kan hållas kortare.

Hur som helst så står det massor om att hunden inte reagerar så jättejättemycket om man skulle råka klippa i pulpan OM man som ägare håller sig lugn och bara fortsätter. Gav ifrån mig ett litet nervöst skratt när jag läste det. Jag vet ju mycket väl att jag inte är så duktig på det där med blod och att jag förmodligen skulle kräkas eller svimma eller något om lillen skulle börja blöda mycket. MEN ska försöka ställa in mig på att det kan hända och förbereda mig i samband med att jag ska klippa. Läste att det på små hundar kan räcka med en isbit och papper för att relativt snabbt få stopp på blödningen. Jag får väl försöka lugna mig med det.

För dom som inte vet så kan det sluta med att man får något att i efterhand skratta åt när jag hamnar i situationer med blod. Det krävs med andra ord inga stora olyckor för att det ska krångla till det för mig - då skulle det ju såklart inte vara något att skratta åt i efterhand...


Kommentarer
Postat av: Karin

Klippte Phoenix klor förra veckan o råka klippa han i pulpan så blodet spruta men det e bara o fortsätta då brydde han sig inte. Bara dom inte tror att dom bestämmer liksom :) Stor Texas gillart inte alls och han e ju lite svårare o hantera men det går ;)

Svar: Jaaa.. jag vet ju att man inte ska bry sig, men jag vet inte om jag skulle kunna låtsas som ingenting sådär.. :/ Blir typ illamående bara katten river mig och det kommer pyttelite blod.. haha.. Men det kanske blir annat när det händer något sånt där, som med pulpan, för då är det ju mer för lillbebbens skull som man ska hålla masken..
jossworld.blogg.se

2013-01-16 @ 16:04:17
URL: http://karinssnurriga.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0