Men men

Besvikelsen som uppstår när man "bara" får G på ett arbete som man är himla stolt över själv egentligen, och tycker är rätt bra faktiskt.
Nu har ju jag sänkt ribban enormt på universitetet. Det gör liksom inget att gå G. Man kan ju bara få underkänt, G eller VG.
Jag har till exempel blivit stolt över att ha fått G ens under förra vårterminen som bara handlade om naturvetenskap, som jag inte har så jättemycket erfarenhet av sen innan.

I europakunskapen har jag inte ens tänkt tanken att "satsa" på VG eftersom det har varit väldigt svårt att veta exakt vad läraren är ute efter. Sista arbetet hade jag dock tänkt VÄLDIGT mycket på avgränsning, källhänvisning och allt sån där, men hon tyckte visst att det skulle avgränsas ytterligare ändå. Det är svårt det där. Men som sagt, G är ett himla bra betyg. Är glad och stolt över att jag har sluppit komplettera eller göra om någonting alls hittills. Det är ju rätt stor skillnad på tentor och arbeten nu om man jämför med gymnasienivå. Sen beror det ju såklart mycket på vilken erfarenhet man har sen innan också.

Jag ser fram emot att hugga in i en ny kurs. Insåg här om dagen att på måndag börjar termin fyra av sex. Sista terminen kommer väl förmodligen gå VÄLDIGT fort också eftersom den består av praktik (hjälp, har redan smått panik över vart jag ska ha praktik), megauppsats och presentation av uppsatsen. Ser till och med fram emot uppsatsen. Att verkligen få gräva ner sig djupt i ett ämne, göra sig expert på det och sen på presentera det för resten av gruppen. How sick is that?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0