Just nu

Ja. Idag blir det inlägg efter inlägg, men allt är ju roligare än att göra nytta när man egentligen inte måste.

Nu har jag lekstund med Bobbie. Och katten hakar på också. Dom är ju så härliga båda två! Såhär funkar det:

Kurragömma med tennisboll
Jag går in i köket och Bobbie kommer springandes med boll i mun. Jag ropar på katten och två sekunder senare hör man en katt galoppera genom lägenheten. Hon sätter sig på köksbänken. Han sitter längst i hörnet och får vänta.
Jag går och gömmer bollen och kissekissar lite så att katten kommer springandes igen.
Säger varsågod, varpå små hundsteg i rasande fart hörs.
Katten vandrar runt eller springer efter Bobbie en stund.
Sen ställer hon sig till slut precis vid bollen och tittar efter
kringirrande hunden som att han är dum i huvudet. Bobbie märker som tur inte att katten väldigt odiskret visar vart bollen är gömd.
Bobbie hittar till slut bollen och apporterar den till mig om jag är för seg och inte är på väg till köket redan. Och så börjar det om igen.

Tänk vad roligt man kan ha med dom små liven!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0