Hick

God morgon alla glada... och inte glada.
Här sitter jag och hickar. Har fått hicka rätt ofta på sistone, och hunden förstår inte riktigt vad det är för något så han blir orolig - springer efter mig, vill upp i famnen och klamra sig fast, ligga i knät, eller så försöker han pussa ihjäl mig. Nu ligger han i knät efter att ha genomfört samtliga andra exempel.

Idag blir en lite allt-och-inget-dag typ.
Känner mig förvirrad när det gäller vad som ska göras som är skolrelaterat. Därför släpper jag det idag. Jag ska läsa lite i kursböckerna nu på förmiddagen bara.

SEN ska jag köra ett hemmafrurace. Vika tvätt, baka äppelpaj, städa. Städningen får vi väl se hur långt jag orkar med. Andra hälften kanske får ta över när han kommer hem sen, beroende på när jag kommer igång med hemmanyttan.

Blir lite (läs mycket) inspirerad av att titta på Desperate housewives. Några kvällar i rad har jag kollat på sista säongen. Jag får höra från rätt många håll att jag är lik Bree. Hon är helt klart min favoritkaraktär. Kanske beror på just det? Sen vet jag inte riktigt vilka likheter folk syftar på. Det är väl främst bakningen antar jag? Plus att jag har lite ginger-aktigt hår. Hur som helst så gillar jag hennes skarpa moral och fasta principer - och att hon kan tänja på sånt när det gäller sina närmaste. Och så är hon ju såklart så himla vacker också. 

Hur som helst så vill jag få det fint här hemma idag. Och känna den där underbara doften av nybakat. Så får vi se om jag får sällskap eller inte. Mia kommer eventuellt hit. Det skulle ju sitta fint med lite tjejsnack och fikasällskap! Sånt blir man ju också så HIMLA sugen på av att titta på Desperate Housewives. Liksom hallå, jag vill också bo där och ha värsta bästa-kompis-grannarna?! 


Bild lånad från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0