En till samlingen

Jag brukar inte direkt vilja läsa "lärorika" böcker på fritiden. Men igår blev jag så sugen på att läsa om en bok som vi läste i en kurs för ett tag sen - Collapse - how societies choose to fall or succeed. Handlar om just det den heter, hur människors okunskap leder till att folkslag och samhällen går under eller hur smarthet eller bara ren tur kan leda till att dom istället överlever. Nej, tänkte jag. Den är ju på engelska och den var ändå rätt jobbig att läsa fastän den var väldigt väldigt intressant. 
Kort sagt använde jag nyss min 50kr-rabattkod på cdon till att köpa en nyare, svensk version av ungefär samma typ av bok. Behövde inte betala något annat än frakten så det kändes ju överkomligt. Kan stryka en bok från min "vill-ha-lista".

Andra hälften sover. Jag väcktes av hunden strax efter nio, och fastän jag la mig efter två kunde jag inte somna om. Varför ska man bli så himla pigg när man vaknar, när man faktiskt får somna om? Hunden sprang såklart tillbaka till sängen och slocknade igen direkt.
Fast å andra sidan är det ju skönt att inte sova bort hela dagen heller. Jag har vänt lite på dygnet dom senaste veckorna. Det brukar inte hända så lätt.

Nej. Frukost får det väl ta och bli nu.
Och njuta av söndagen.
Jag gillar söndagar. Speciellt om man inte behöver ha måndagsångest. Och under universitetstiden har jag inte haft det direkt. Kanske för att vardagar och helger liksom har flutit ihop för att oftast inte helger heller blir helt lediga.
Söndag är en sån där dag som man inte planerar saker på. Då får man bara driva runt hemma och göra det man känner för.
Fast idag känner jag mig lite stressad fastän jag inte har någon anledning till det. Kanske hänger i sen igår. Blev väldigt hektiskt innan alla kom på firande. Hann inte göra mig i ordning så mycket och ordentligt som jag ville, och sambon fick fixa pajen efter mina instruktioner. Obalans i universum. Men han var så duktig så!

Nej, frukost var det...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0