En rörig lördag

Idag vet jag inte vad som kommer hända, men det gör inte så mycket. Har en plan, en back up plan och så går det ju alltid att sitta hemma och titta på massa massa film. Det blir som det blir helt enkelt. Andra hälften ska till Karlstad och hälsa på en vän nämligen, så jag har lägenheten för mig själv.
Känner att det kommer att bli en himla bra dag det här!

Just nu visar termometern på -13, men det kändes inte så kallt som jag trodde att det skulle göra. Det kanske är för att det är så soligt och fint.
Katten sitter ute på balkongen och utforskar och solar. Skönt att det kommer några soliga dagar då och då så att hon kan få komma ut där. Hon är ju rätt äventyrslysten som alla kanske har förstått vid det här laget... och balkongen brukar mätta lusten rätt väl. Framåt vårkanten kommer hon sitta där ute dagarna i ända ungefär.

Nu ska jag ta och fixa frukost, men först tänkte jag berätta om ett roligt "trick" jag har lärt Bobbie. Joni brukar alltid sova längre än mig på helger, och när det börjar bli lite väl sent och vi kanske måste upp, så är det bara att jag säger till Bobbie: "Gå och pussa på pappa", så tar han några glädjefyllda skutt fram och slickar min andra hälft i ansiktet. Oftast brukar han vakna till lite av det, men idag gjorde han inte det, så nu fick vovven gå tillbaka in i sovrummet och mysa i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0