Det där med att få plats

Alltså. Igår fick jag sjukt mycket underbart bra saker i födelsedagspresent. Mycket porslin bland annat, vilket jag verkligen ville ha! Eftersom jag bakar rätt mycket vill jag ju ha fina kaffekoppar, fat att servera på osv.
Nu under förmiddagen (när jag sa att jag skulle gå och äta frukost, men liksom råkade glömma bort det) har jag gått runt och bytt plats på saker och sånt för att få plats med alla nya fina saker.

Kakfatet med tre nivåer som jag fick av mormor vill jag egentligen, medan jag inte använder det i köket, ha som smink-och smyckesförvaring, men jag har ingenstans där jag kan ha det ståendes och sminka mig, så det får tillfälligt stå på bokhyllan med några armband på. Passade på att flytta om lite i köket också eftersom det känns så himla packat med grejer på både köksbordet och köksbänkarna. Tog bort EN sak (sodastreamern) och det känns genast MYCKET rymligare. Har även gjort plats för en fin kakburk jag fick av Emma. Nu är jag ju kakbaksugen igen!

Nu får vi se vad andra hälften tycker om min ommöblering av saker när han kommer upp. Han sover ju fortfarande...
Och nu ska jag gå och äta frukost, på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0