Att vända negativt till positivt

Okej.
Nyss skrev jag av schemat till nästa kurs i min kalender.
Första reaktionen var - magont och panik. Men nu ni, nu har jag vänt det till positivitet och pepp!

  • So what att vi börjar nio och slutar fem några dagar? Åker hemifrån halv åtta och kommer hem halv sju. Det är inte varje dag. Just 9-17 händer bara en gång. 10-17 händer någon gång, men utöver det är heldagarna 10-15 vilket är helt överkomligt (och nej, en sammanlagt tio timmars universitetsdag är inte alls samma sak som en normallång arbetsdag på ett riktigt jobb - man blir ju fullkomligt hjärndöd efter bara en förmiddagsföreläsning egentligen. Självklart blir man trött efter en arbetsdag annars också, men ja, inte på samma sätt bara) 
    Hur som helst: några långa dagar, men ändå minst en ledig dag till egna studier per vecka. Dom flesta veckorna är det bara max tre tillfällen vi ska åka in till universitetet. Det är ju jättebra! 

  • So what att vi verkar ha rätt många redovisningar, majoriteten individuella? Jag har fått någon slags invand standardreaktion när jag får reda på att det vankas redovisning. Det där med att prata inför folk är ju aldrig kul. Men, egentligen har jag inga större problem med det. Tänker på det varje gång jag gör det "det här är ju inte så farligt. Varför fick jag dyngpanik innan?", ändå kommer den där standardreaktionen automatiskt. Bort med den där dumma tankegrejen! Ge mig fler möjligheter att få bort den! 

  • So what att det känns som att vi inte kommer ha så mycket tid över till att läsa dom där fem böckerna vi ska ha till kursen? Det känns alltid som att man har betydligt kortare tid på sig än man egentligen har. Man hinner fruktansvärt mycket på en ledig dag till exempel, om man går upp i tid och gör det man ska. Eller går upp i tid, fastän man inte ska iväg förrän halv tolv, och pluggar på förmiddagen. Plus att fyra av fem böcker är på under 200 sidor. Det är ju rätt lyxigt om man tänker efter. 

  • So what att det känns som att det är många uppgifter att hinna med, det verkar som att det är NOLLLLLLL salstentor. Kan det bli bättre?!?! 

  • So what att böckerna på utsidan inte verkar ett dugg lockande - dom är säkert intressanta när man väl läser dom. PLUS att vi slipper naturvetenskapen och att lära oss hur olika celler är uppbyggda osv! Awesomeness!

  • So what att busskortet kostar 800:-? (kan hända att dom har höjt priset också) Man tjänar ju helt otroligt mycket på det. Om jag inte skulle köpa månadskort/periodkort skulle jag behöva spendera typ 800/vecka på att åka till och från universitetet. Det är ju rätt sjukt egentligen? Sjukt bra alltså!
SÅ. Det tyckte jag var rätt duktigt. Nu känner jag mig rätt förväntansfull istället. Bort med det dåliga, in med det bra säger jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0