Spänningen stiger

Alltså. Jag kollar regelbundet på blocket efter säng och soffa (och ja, det är ett himla tjat om säng och soffa hela tiden, jag vet). För några dagar sen las det upp en JÄTTEFIN säng, med resårmadrass och allt förutom bäddmadrass. Har för mig att det stod att den kostade runt 2000 och skulle hämtas 23 eller 24 februari i så fall. Tänkte inte mer ingående på det. Såg dock den där sängen flera gånger och tänkte på vad fin den är. 
Nu, när jag nyss var inne och kollade, har dom ändrat, till att den som hämtar sängen får den gratis?! Say what? Kastade mig över mejlen direkt (nej, inget telefonnummer hade skrivit ut - dumt), och nu sitter jag spänt och väntar på svar. Troligen är den väl redan borta... men hoppas kan man ju alltid. Har överlagt med mamma och vi har kommit fram till att en säng får visst plats någonstans i källarn och vi mosar lite. MEN. Ingen idé att hoppas på för mycket. Dock kan jag ju hoppas på att någon annan inom rätt snart framtid ändå skulle vilja bli av med säng eller soffa sådär på momangen igen. Känns ju rätt okej med en gratis säng. Jag kan liksom tänka mig att gå med på en sån deal. 

Om ni ville veta alltså...
Nu ska jag ner och slänga in tvätt. Eller ja, släpa med mamma ner i tvättstugan så hon får visa hur man gör för att tvättmaskinen INTE ska pipa som en galning såfort man sätter på strömmen? Elprylar är inte min grej riktigt. Ska tvätta min nya klänning, så jag äntligen kan testa och visa den! Jag la ju upp massa bilder förut på att jag ville ha en svart klänning med krage. En sån är det!! För ynka 20:-. Gjorde riktiga kap igår alltså. Riktigt stolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0