Livet

Nyss stod jag och huttrade på altan medan Bobbie sprang runt och försökte bestämma sig för var han skulle sätta sit och uträtta sina behov. Sen slog det mig, det är ju inte alls så iskallt som jag först trodde. Det var kyligt, men inte olidligt där i pyjamasen. Fåglarna kvittrade och ljuset piggade upp. Plötsligt kom jag på mig själv med att verkligen njuta av livet. Av små saker som man normalt sett inte uppskattar. Tänk att man ständigt lär sig nya saker.

Nu sitter jag med ryggen mot en värmande kamin och laddar upp datorn med kents album. Igår kände jag att jag verkligen längtade efter musik. Lyssnade på Crown the empire, Adept och Of monsters and men på väg Karlstad. Så bra! Men Kent hänger alltid med på ett hörn också. Jag kommer liksom inte ifrån det. 

Verkar som att helgen blir fullbokad med planer lite huller om buller. Det får bli som det blir. Det kanske är mitt nya motto. Så länge djuren har det bra så är det inte så fasligt noga med det övriga. Det känns som att allt har förändrats- och det är ju sant. En radikal livsförändring ger som möjlighet till en individuell inventering.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0