Sista seminariet för kursen

Idag har vi fått sista seminariet för kursen avklarat. Min hjärna har varit helt grötig så jag satt mest och lyssnade. Alla låter så fruktansvärt smarta hela tiden! 

Nu sitter jag hur som helst hemma. Jag har diskat och fixat fint i köket, samt plockat lite i vardagsrummet så nu ser det städat ut överallt. Har även gjort en ganska fyllig to do-list till imorgon. Jag gör jämt sådär, listor med grundliga anteckningar om vad jag ska skriva i arbeten osv (i detta fall tentan)(och ofta är anteckningarna så genomgående att jag precis lika gärna hade kunnat skrivit in det direkt i dokumentet i fråga). Det känns så skönt när man väl sätter sig i morgon bitti och veta exakt vad som ska göras och slippa gruva sig över vad som ska skrivas. Siktar på att få manuset inför första föreläsningen i ordning imorgon också så kanske helgen kan bli rätt lugn. Har inga planer hittills, men denna helg har jag ju i alla fall sambon hemma (förra helgen var han bara hemma och sov några timmar). Känns som att allt är i ordning nu!

Funderar lite på vad jag ska hitta på nu. Oscar är hos en kompis och hjälper till med nån elgrej och har glömt sin telefon hemma så jag vet inte riktigt när han kommer hem och om vi ska göra något speciellt då, hmm. Ska nog surfa runt lite och se om jag får någon skissinspiration. Har ingen lust att titta på tv. Det har känts mindre och mindre avkopplande på sista tiden. Det kanske är bra det, att hitta andra tidsfördriv. Jag står mest i köket då, men det orkar jag inte just nu. Blir väl dock det snart när kvällsmaten ska börja förberedas. 

 
 Google-bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0