Rött te och noll pluggmotivation

Idag har jag ingen som helst motivation till att plugga. Då vet jag av erfarenhet att det inte direkt är någon poäng att ens försöka. Sitter här vid datorn istället och dricker rött te och låtsas göra någon nytta, typ. Om en och en halv timme ska jag pallra mig iväg mot busstationen för att åka in och ha ett seminarium. Det känns ganska onödigt faktiskt. Oftast brukar diskussionerna inte ta mer än en timme, och då har jag lagt ner sammanlagt 2,5h på bussåkande och 1h på att ta mig till och från bussen + minst en halvtimme på väntetider. Inte så rockigt. Nåja, får väl trösta mig själv med att jag tror att jag ligger rätt bra till i min planering och inte behöver stressa. Kan vara en förklaring till bristen på motivation, att jag inte riktigt behöver den just nu helt enkelt. 
Igår följde jag med mamma och lillebror till Örebro när hon skulle springa i lite affärer. Köpte en del julgodis, godis till katten, reflexer till lillvovven (hittade ÄNTLIGEN något som funkar på honom, småsmåsmå reflexer som man kan sätta runt hans ben så att han lyser i mörkret) och inflyttningspresent till en fin vän. 

Nu ska jag vända morgondeppen till morgonpeppen. Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0