Puew

Idag har jag varit grymt duktig. Jag hade tänkt spendera dagen i soffan med musik i öronen och ritblock i knät, men icke. Började storstäda, så nu är det fasen rent och fint. Har rensat i alla köksskåp och gått ner med mängder av grejer till förrådet, vikt tvätt, städat hela lägenheten, samt ringt och klagat till Net on net. Upptäckte nämligen att vår mikro har bränt/smält hål i köksbänken under den. Suck. Men det ordnar sig väl. Nu har jag förkokt potatis och morötter som tillsammans med tomater snart ska ugnsbakas, och i ugnen står en lergryta med kryddad fläskfilé i buljongvatten och med kantareller. Jag HOPPAS att det blir gott. Matlagning är enligt mig själv inte min starka sida och nu har jag bara improviserat ihop något. 

Nu ska jag slappa på något sätt. Kanske inte med ritblocket. Kanske surfar runt och tittar på lite rea istället. We'll see. Imorgon ska jag inviga min fina köksassistent också. Tänkte göra chocolate chip cookies. Fast med daim i... Om jag orkar pallra mig iväg och köpa daim. Höhö. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0