Juldagen

Jag sitter i soffan med en kopp te med en skvätt grädde i. Har tänkt läsa lite i en bok jag fick igår och inviga blocket och pennorna jag köpte till mig själv här om dagen. Mysigt! Klockan nio klev jag upp ur sängen idag och tog en långpromenad med hunden. Skönt det.
Igår var en väldigt mysig julafton. Jag höll på i köket medan Oscar sov, sen gjorde han det sista av förberedelserna när han kom upp så kunde jag fixa det sista med julklapparna. Efter god julmat tittade vi på Nightmare before christmas och öppnade julklappar innan vi åkte hem till mamma. Där blev det julklappsbyte och fika. Eftersom Oscar åkte hem tidigare än mig eftersom han skulle jobba natt så fick jag sällskap hem i regnet av nästan hela familjen på kvällen. Så söta!
Tror i alla fall att mina julklappar visar rätt bra vad jag gillar här i livet, djur och att stå i köket. Fick en köksvåg, pasta maker, kokbok om långkok i lergryta, två böcker om djur och en "varning för hunden"-skylt. Awesome! Fick även ett par jättefina byxor av sambon och en bok om historiska hjältar av lillebror. ♡ Jag tycker verkligen inte att julklapparna är det viktigaste med julen, men det är klart att det är lite roligt att få sånt som man är lite för snål för att köpa. Ska bli så kul att kunna pyssla med att göra egen pasta!

Nu ska jag mysa vidare här. Senare ska vi på besök hos eller får vi besök av svärföräldrarna. Mys! Allt är så mysigt!! Och imorgon ska jag jobba. Ser verkligen fram emot det. Det ska bli kul!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0