En onsdagsmorgon

Sitter med en filt och dator i knät och en hund som försöker kura ihop sig och trängas med datorn. För honom är det lite 50/50 när det gäller reaktion när något låter i huset. Hälften av gångerna morrar han lite löjligt (ibland skäller han till) och hälften av gångerna kommer han skamset och gosar ner sig i mitt eller Oscars knä för att han vet att han inte får morra och skälla. Nu inträffade alltså alternativ två. 

Precis innan jag skulle somna igår tittade jag på lite American horror story. Ja, jag har börja titta om på första säsongen igen, tänkte ta mig igenom säsong två också så jag kan hänga med i den tredje som är aktuell just nu. Kommer ihåg att precis innan sambon kom hem vid tre så drömde jag om just spöken, i ett hus som vi var på visning på. Fy! Men jag fick ju verkligen skylla mig själv. Vet ju att jag tycker att första säsongen är sjukt läskig och obehaglig. 

Nu har jag i alla fall ätit frukost och rastat vovven och sånna där vardagsgrejer. Har även repeterat morgondagens föredrag lite och tänkte nu koppla av lite med att sätta mig och rita. Jag vill så himla gärna skaffa lite bra pennor. När jag bodde hos mamma brukade jag låna min lillebrors, men nu när jag inte bor där är det ju lite svårt. Jag har bara stiftpenor som jag sitter och ritar med. Det känns som att dom är för hårda på något sätt och det är svårt att skugga snyggt med. Men grejen är att jag varken orkar ta mig till stan eller ens vet vad det är jag ska skaffa för något i så fall. Får nöja mig med den rosa stiftpennan idag med andra ord. Men jag ska nog införskaffa sånt där som julklapp till mig själv någon dag framöver tror jag.

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0