Debattämne?

Okej. Jag sitter och skriver på tentan och inser att jag börjar bli lite hetsig och att det börjar se ut som en debattartikel. Faaaast, det står inget specifikt i instruktionerna om hur man ska skriva tentan, så det får nog vara så, I'm just proving my point liksom. Ämnet är klimatförändringarna. Det är ganska sjukt när man tänker på det egentligen. Hur våra årtider har rubbat och förskjutits och många klagar på att det kanske inte kommer att bli någon snö på julafton, men, reality check: varför höjs temeraturerna på jorden just nu? Ja juste, det är vårt fel. Börjar bli alltmer engangerad av att läsa/skriva om sånt här! Och det är så sjukt att det är så mycket man inte vet om man inte studerar det. Det är inte konstigt att folk (inklusive jag själv såklart) är fast i sina invanda mönster när man inte riktigt vet varför man ska ändra dom.

Det var kul igår när jag var hos mamma och frågade min lillebror om vad han vill ha mer i julklapp. Hittills har jag köpt en bok och en liten grej till, men boken vet han redan om (han har köpt samma till mig, haha!) så jag vill ge honom någonting mer. Vad säger den där underbara lilla (nåja han är väl ungefär 25cm längre än mig nu) pojken då? Han börjar prata om hur han och mamma hörde här om dagen om att naturskyddsföreningen uppmuntrar till att som julklapp köpa några kvadratmeter svensk urskog för att bevara den. How sweet is that? Så jag och mamma ska gå ihop och köpa honom några kvadrat. 

http://www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/arets-miljovanliga-julklapp-ar-5-kvm-hotad-skog-i-ett-eget-skogsreservat




Det är ganska underligt egentligen. Det är inte förrän nu på sistone jag har förstått hur utbildningen faktiskt har förändrat mitt synsätt på saker och ting. Underbart ju! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0