Årslista

Lånade en årslista från Spiderchick
 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Japp, tog körkort ;D


Genomdrev du någon stor förändring? Oja. Flyttade hem till mamma. Klickade med en gammal pojkvän som är min nuvarande sambo. <3 Och köpte en egen lägenhet.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nja. Vet några bekanta som har blivit förändrar dock! Måste säga att jag är lite avis. Tur att jag har mina djurbebisar åtminstone!

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 12 mars, varför, ja.. det ni! höhö

Vilka länder besökte du? Bara Sverige.

Din största framgång på det privata planet? Har börjat fokusera mer på vad jag vill och vad som är bra för mig. 

Vad spenderade du mest pengar på? Serier tror jag, hihi. Har införskaffat vännerboxen, satc-boxen och gilmore girls-boxen, samt en säsong av mad men, en av familjen addams, en av american horror stor och några av desperate housewives (har alla utom sista nu). Tycker LÄTT att det är värt att lägga pengar på. Är dock för snål för att inhandla sånt för ofta, fast om man tittar på vad jag har skaffat under året så är det ju en del faktiskt. 

Största misstaget? Nedvärderade mig själv för mycket i början av året. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? När jag flyttade hem till mamma blev det lite identitetsförvirring tror jag. Jag var kluven mellan att känna mig vuxen och som ett barn och visste inte riktigt hur jag skulle sysselsätta mig, drev liksom bara runt kändes det som. Nu har jag hittat tillbaka till mig själv och stannar ofta upp och tänker på hur bra jag har det. Har en jättemysig lägenhet som jag stormtrivs i och har inrett precis efter min egen smak där jag med mina underbara djur kan spendera massa tid i köket med bakning (och ibland kan ju matlagning också vara roligt, men mer sällan än bakning såklart), och har även hittat tillbaka till min kreativa sida när det gäller att rita for fun. Så har jag ju sambon som gör mig så glad. Trots att jag har börjat uppskatta egentid allt mer så är det underbart när han kommer hem från jobbet osv. Mitt hjärta tar ett skutt varje gång jag hör en bil mot grusgången, och när jag är borta vet jag att han längtar efter mig också. Perfekt! 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? En avslutad utbildning, hähä! Har dock blandade känslor inför att bli klar. Det ska bli spännande att se vart livet tar mig! 

Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig för småsaker. Stressat. 

Bästa boken du läste i år? Oj. Jag ska försöka komma på någon skönlitterär bok jag har läst i år. Har mest läst kurslitteratur och jag kan ju inte direkt välja någon av dom som den bästa. Haha! Läste första boken i True blood-serien. Den var ju ganska bra! 

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Jobbet, ja eftersom jag inte jobbar utöver skolan så får jag väl utgå från sommarjobbet då. Största framgången måste väl ha varit att alla anställda, samt chefen var väldigt nöjda med min insats under sommaren! Ställde upp på extrajobb när ingen kunde och ska även hoppa in i mellandagarna! Ska bli SÅ HIMLA kul! Saknar alla söta gamlingar. En del av den där framgången var väl även att några av tanterna ofta blev så glada av att se mig och inte ville att jag skulle gå hem ibland.  

Något du önskade dig och fick? Ja, uppmärksamhet och uppskattning!

Något du önskade dig och inte fick? Trots att jag trivs i lägenheten skulle jag gärna vilja ha en trädgård till djuren. Skulle vilja kunna låta vovven springa fritt och kissen vara ute. Fick höra här om dagen att det inte är tillåtet att rasta hunden på gräsmattan här framför huset (eller menades det gräsmattorna i hela området?) vilket låter rätt konstigt. Det känns ganska konstigt om man ska bli begränsad från att ha djuren ute på gården som ska vara "vår". Det är ju i ordninggjorda möbelgrupper och sånt där mysigt. Det är väl klart att jag vill ha med mig hunden ut om jag ska ut. Men jag vet inte riktigt hur det är med det där, fick bara denna information muntligt och man tycker ju att det i så fall är föreningen i sig som borde ge den informationen. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Jag kommer faktiskt inte ihåg. Eller jo, jag kommer ihåg en sak, men den vill jag inte skriva ut här. (Inget snuskigt)

Vad fick dig att må bra? Familjen, vännerna, djuren och pojkvännen

 

Vem saknade du? Pappa är evigt saknad <3. Varje gång det händer något nytt, stort i mitt liv sticker det till lite i hjärtat för att han inte är här och kan vara med om det.

De bästa nya människorna du träffade? Jag har mest träffat dom gamla vanliga. Men det var roligt att träffa kommunens miljöchef när jag var där och skrev på praktikavtal!

Mest stolt över? Att jag tog körkortet trots flytt och fullt upp med plugg vid sidan av. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag tänker väl inte göra något direkt annorlunda. Kommer väl snarare fortsätta på samma bana och hoppas på att bra saker fortsätter hända! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0