Snart ledighet

Om en timme börjar jag dagens arbetsdag. Jag har inte varit på jobbet på en vecka. Det känns väldigt konstigt. Konstigt att vara därifrån och konstigt att åka tillbaka idag. Det är ju ganska skumt att man vänjer sig så himla fort, vid att jobba, vid att plugga, vid att inte plugga, vid att inte jobba, osv. På fredag går jag i alla fall sista dagen för sommaren. Då har jag två veckors ledigt. Jag har inte bestämt mig för hur jag ska spendera ledigheten. Oscar kommer att jobba mestadels av mina lediga veckor. Inte så kul kanske, men det är bra att jag vet det i förväg och är beredd på det. Tänker inte planera så mycket. Blir väl förmodligen ganska mycket hitbjudningar, eller så känner jag för att mest hålla på själv och pyssla lite här hemma. Behöver organisera om en hel del saker. Nu är allt ju bara preliminärt uppackat på första bästa ställe ungefär. Har inte fått ordning i skafferiet heller. Jag vill ha det mesta i burkar eftersom det blir smidiare så enligt mig. Och så måste jag ha minst två sorters hembakta hårda kakor hemma. Det går liksom inte annars. Det är så skönt att alltid ha något att bjuda på ju. Kakorna jag bakade här om dagen är nästan slut. Blir kul att pyssla med att fylla på förrådet! Och fylla upp mina fina kakburkar. Har några stycken. Vill ha fler. Så är det. 

Nu tänker jag kolla runt på lite bloggar innan jag ska iväg. Det var väldigt längesen nu. Ganska mysig sysselsättning faktiskt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0