Skräckfilm

Vi tittade på en skräckfilm såhär på kvällskvisten.Lagade mat, panerad rödspätta, färskpotatis och dillsås och så satte vi oss framför tvn och mös. Faktiskty ganska bra film för en gångs skull. Visst, vi utstötte ett antal irriterade "men herregud, va inte så jävla DUMMA!!!", men i övrigt var den ganska oförutsägbar mot vad skräckfilmer brukar vara, plus att inte massa konstiga monstergrejer gjorde den löjlig som i såååå många andra filmer. 

Hur som helst så är andra hälften iväg och skjutsar på en kompis nu innan vi ska gå och lägga oss. Alltså är jag själv hemma. Det första jag såg när jag kom in i sovrummet var en svart skepnad under sängen... uuh.. Var ju katten, men ändå. Och så håller ju hon på att förgäves försöka få upp garderobsdörrarna i sovrummet. Låter inte så trevligt just nu faktiskt. Nej, jag gillar inte den där obehagliga känslan som hänger i efter att ha sett en film med övernaturliga saker i, oavsett filmens kvalitet. Tex när man står och tvättar bort smink, blundar och är helt säker på att man känner en närvaro komma upp bredvid en. Fy. I detta fall var det katten som hoppade upp i handfatet och i vanlig ordning ville slicka bort sminkborttagningen från ansiktet på mig. Bad cat!

Nej, nu ska jag gå ut och låta vovven racerpissa innan jag ska kura ner mig i sängen och invänta sällskap. SÅ nöjd över att jag slipper sova själv igen på en vecka! Då ska sängsällskapet tillbringa två arbetsveckor i Stockholm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0