The boost I needed

Det är tur att det finns rätt små saker som kan göra allt så mycket bättre. Jag sitter nu hos mamma. Har sovit en timme (inte utan motgångar med en hund som känner att han måste vakta så fort jag blundar). Varför? Jo, katten löper hemma. Så där jobbigt. Hon har jamskrikit till och från hela natten och jag har vaknat i princip varje gång. Jag hoppas verkligen att grannarna inte hör det. Kära sambon vaknade inte så mycket som tur var, så då får vi väl hoppas på att det bara är jag som lätt vaknar när det gäller att djuren låter. Hur som helst, lite sömn = början av huvudvärk i morse. YES! Tänkte jag, eller? Nej. Vill ju inte direkt att det ska förvärras, eller ännu värre, utvecklas till migrän, idag när jag ska göra en rätt stor uppgift. Därav sömntimmen. Och alvedon innan. Och nu frukost.

Okej, nog om det. Fick respons på första utkastet av EU-tentan. Hade förväntat mig MASSOR av "gör om det här och det där" osv, men istället så var det bara några små kommentarer om vad som kan utvecklas lite ytterligare eller vad som kan förtydligas. Hur som helst verkar det inte som att jag kommer behöva göra om så mycket av det jag hittills har skrivit. Kanske eventuellt korta ner det lite senare eftersom vi inte har så mycket utrymme att skriva på, men det tar jag senare om det syns väldigt tydligt att det behövs. Jag fick mig i alla fall en liten klapp på huvudet kändes det som. Har dock ägnat hela fredagen, söndagen och måndagens plugg åt journalistiken. Så jag får väl ta att återkomma till politiken snart igen. Skönt ändå. Man kan nog inte ta sån politik i alltför stora doser åt gången... Imorgon kanske jag kan ta mig en liten dos.

Längtar redan tills ikväll när jag kommer hem och kan titta på Gossip girl som jag har lånat av Mia. Fast det är ju himla kul att komma bort och göra lite annorlunda saker också.

Nej nu ska jag titta på en webbföreläsning om att intervjua. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0