Pepplåtar

Die Atzen - Disco pogo
Nostalgilåt från gymnasiet och den roliga veckan i Belgien. Får upp en bild av en tyskalektion när vi skulle försöka hinna med och höra vad dom sjunger i låten... 

 

Adept - The ivory tower

"Listen up young hearts this world is your

Don't stop believing, don't yell scared
Have faith in yourself and I'll promise
That these anchors won't pull us down"

Dom sista två raderna är en av texterna jag vill ha tatuerade. Ryser varje gång jag hör det. 





Lucenzo & Don Omar - Danza kuduro
Hur kan man inte bli glad liksom? Blir glad av musik på tyska och spanska. Bara för att jag förstår lite av vad som sjungs.




Le Kid - Oh my god 
Melodifestivalenlåt. Tänker på framförandet när jag hör den. Så himla färgglatt och hon med oranget hår är ju söt som en godis och hennes klänningär så himla gullig.




Fun. - All alright 
Inte världens gladaste låt, men ändå peppande. Lyssnade på den varenda dag första månaden av mitt sommarjobbande i år. Började alltid med den låten och kom alltid till min favoritdel på exakt samma ställe under promenaden. Den där känslan av lugnet som ligger över världen när man är ute vid halv sju en lördag tex. Mysig. 




Mindless self indulgense - shut me up
Roligt band. Nostalgilåt. Jag,sanna, ett fågeltorn och falsk sång i takt med dom här konstiga låtarna.




All american rejects - move along
Glad musik. Får alltid upp bilden av början av filmen the Hitcher. Det är å andra sidan en rå skräckfilm, men den börjar ju trevligt medatt dom ska ta en roadtrip och är glada...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0