It's a good day

Hur kan dagen se ut att bli väldigt bra fastän det är dag nummer ett på röda veckan och magen (fast man vet ju inte riktigt om det är magen eller ryggen eller benen eller huvudet eller vad..) gör sådär jobbigt ont?
Sitter med en tallrik med hallon och turkisk yoghurt. Gudomligt gott. Har börjat läsa om teorier i engelska politikboken, och det är liksom... intressant, på riktigt. Har läst sex sidor (det är betydligt mer än det låter) och det har inte ens känts jobbigt eller tråkigt alls. Tvärt om vill jag läsa vidare. Det kan ju bero på massa olika saker. Kanske att man verkar kunna förstå allt som står i den här delen av boken, att det handlar mer om ideologier och sånt där, eller att jag har vaknat på rätt sida och med pluggmössan på. Hur som helst så har dagen börjat bra. Har till och med sminkat mig och satt upp håret i en någorlunda ambitiös frisyr. Bara det gör ju allt bättre också. Normalt sett när jag har planer på att bara sitta hemma och plugga hela dagen går jag i pyjamas hela dagen med morgonfrilla och inget smink. Framåt kvällen börjar man ju känna sig lite sunkig då... men då är det ingen idé att göra något åt det. Så, idag har jag, för att motverka det, ansträngt mig lite, i onödan kan man ju tycka... men ändå inte. 

Nåja. Nu har jag ätit klart min frukost (följer strikt min regel om att inte plugga under måltider) och ska fortsätta läsa om det där ämnet som inte alls är så tråkigt som jag trodde att det skulle vara. 

Förresten så försöker jag vänja mig vid att sminka svartare runt ögonen. Förberedelser inför halloween. Ja, redan. Vi har bestämt oss för att ha halloweenfest och jag ska vara en kvinnlig version av jigsaw, och jag SKA kunna göra en snygg sminkning till utklädnaden har jag bestämt. (Väldigt svart sminkning, vitare ansikte, röda spiraler på kinderna... och så ska jag äntligen, efter sjukt lång tid, ha anledning till att köpa en svart kavaj... och så en vit skjortblus och röd fluga. Kommer bli så awesome! Längtar!) För det borde väl bli bra eller? Och så ska jag ha röda linser (om jag vågar, tycker att det känns så läskigt att stoppa nåt i ögonen sådär...) och svart hår!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0