Höst

Idag invigde jag min höstjacka. Min gamla höstjacka i och för sig, men invigningen var för hösten. Rätt mysigt ändå.

Vaknade med smått panik i morse (för en och en halv timme sen). Började få huvudvärk redan igår. Har sovit länge, men dåligt de senaste nätterna och huvudet verkar liksom inte gilla det. Hur som helst så vaknade jag med värre huvudvärk i morse. Sådär så att det ilar till i hela huvudet så fort man rör sig för fort eller böjer sig ner. NEJ, tänkte jag. Inte ens chans. Det tillåter jag inte. Inte att jag får huvudvärksexplosion idag. Eller imorgon. Ska nämligen på kommunfullmäktigesamanträde ikväll, i Karlstad. Uppgiften ska in imorgon, så jag har inte mycket tid till övers för krämpor om man säger så. Plus i kanten är ju att min fina programkamrat Helena ska hålla mig sällskap där och utsätta sig för en långsam och inte ett dugg spännande död.... för min skull! Och så ska vi äta och babbla innan. Skönt att det är något att se fram emot istället för tvärt om.

Hur som helst. Funderade på att sova längre idag, men då började katten skrika att jag skulle upp så det blev uteslutet. Tog en promenad i den friska luften med hunden (därav invigningen av jackan) efter att jag efter stor möda hittade en alvedon i en necessär. Nu, efter lite frukost så känns det rätt lovande, peppar peppar. Kruxet är bara att jag är illa tvungen att läsa lite politik innan jag ska med bussen halv tre. Och den där boken blir jag både illamående och får ont i huvudet av efter en stund. Antagligen för att det är så jobbigt att försöka förstå allt (det där jag sa om att det var väldigt intressant igår, det gick över rätt fort).

Hur som helst. Tar ett ryck nu och läser en stund. Sen ska jag SLAPPA fram tills två när jag ska gå. Och så musikslappa på bussen. Till skillnad från ursprungsplanen: plugga från sekunden jag vaknar, tills sekunden jag går, och varje minut av bussresan. Får nog skippa det. Vill nog inte riskera huvudexplosion..

Juste. Katten hoppade upp på kylen förut. Say what? Det är så sjukt hur rakt upp och högt katter kan hoppa. Något som är bra är ju dock att hon alltid jamar på ett speciellt sätt innan hon tänker göra nåt bus. Så när jag stod och gjorde frukost och hörde hennes purrmjau så tänkte jag "jahopp, vart ska hon upp nu då" och så vände jag mig om så stod hon där uppe och stirrade på mig. Skitstolt. Ja, nej nu ska jag lägga ner det här. EU, here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0