En sötnos

Vovven är alltid så söt när jag är här hos mamma. När jag är alert och sitter och pluggar så ligger han som en gosig liten klump i knät på mig eller hänger över min axel och ska mysa. Det sistnämnda gjorde han nyss och ville att jag skulle klappa klappa klappa. Så till slut blev jag ju trött. Så jag tänkte att jag kunde lägga mig ner och ta gospaus, men nej, då var jag ju inte på alerten så då satte han sig på min mage och skulle hålla utkik i fönster och lyssna på alla husljud....... och så fort jag satte mig upp så la han sig.
Likadant var det förra veckan. Då satte han sig på mitt huvud (eller halvt på huvudet, halvt på kudden) och spejade när jag la mig en stund i soffan.
Han känner väl på sig när jag har koll, och när jag inte har det så har han det. Sötnosen. Nu ligger han intryckt mot mig och sover. Jag sitter med andra ord upp nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0