Dumhet

Alltså. Ibland kan man ju vara så himla dum. Jag fick hem ett paket med massa smink idag. Jag hade fått en liten mystery bag på köpet också och där i fanns bland annat ett nagellack. Rosa. Jättefint, tänkte jag. Var ju tvungen att packa upp allt direkt och titta så att det var helt och rätt och sånt. Skulle sen stapla allt till ett torn i famnen och gå med det till badrummet, för det skulle ju gå bra... trodde jag. Märkte liksom inte att nagellacket låg högst upp och susade av tornet i farten och krossades mot kakelgolvet i hallen. Med djur i hemmet vill man ju få bort krossat glas så fort som möjligt. Alltså dumpar jag allt i badrummet fort som fasen och går och tar upp glasskärvorna jag kan se i händerna och går och slänger dom i papperskorgen i badrummet. Det är ju bara det att allt glassplitter liksom inte vill ner i korgen eftersom det har fastnat i nagellacket som täcker hela mina handflator..... Vad gör man? Tvätta händerna med vatten kändes smart i stundens hetta (ville ju så fort resten av glaset från golvet så fort som möjligt), så att nagellacket sätter sig lite extra bra på händerna. Jag släpper det, torkar upp det värsta från golvet med papper. Ska torka bort resten med nagellacksborttagning. Tar en näve med bomull.... ja, det är ju rätt självklart att bomullen fastnar över hela händerna då. Släpper det, torkar klart på golvet med bomull i hela händerna. Sen återstår ju att försöka rengöra händerna innan det går att dammsuga, vilket som kanske går att gissa sig till, tog ett tag.

Sammanfattande: tappa inte nagellack på stengolv. Man blir tydligen dum av det...

Nåväl. Nu är allt borta från golvet i alla fall, och händerna är nästan rena. Har man inte att göra så tar man sig saker att göra liksom. SUCK. Men det bra humöret höll i sig ändå?! Amazing.

Nu ska jag försöka få något mer gjort innan jag gör nåt mer dumt som tar tid att fixa i ordning efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0