Är det redan natta?

Tittar ut och det är kolsvart ute. Verkligen kolsvart. Med undantag av några fönsterlampor här och där såklart. Har just renskrivit mina anteckningar från föreläsningen jag var på med Mia nu ikväll. Vi hade en väldigt trevligt, om än lite stressig, eftermiddag/kväll i Örebro. Vi dog lite i en fin inredningsaffär, fyndade en posthållare och L O V E-bokstäver. Lite missnöjd dock över att V:t inte kan stå... Hur som helst så var föreläsningen väldigt intressant också. Tiden gick väldigt fort. De pratade om vår matkonsumtions negativa effekter på djur och natur. Sånt där som jag i alla fall är lite insatt i redan via skolan. Det var dock lite svårt att hänga med i att skriva ned allt, men jag hoppa på att jag har lyckats komplettera det mesta nu när jag renskrev. Har 3 A4 att utgå ifrån när jag skriver min nyhetsartikel nu. Det borde ju gå vägen. Den får gå ut på att beskriva köttkonsumtionens konsekvenser och varför det är bra att handla ekologiskt. Det låter jättebra tycker jag! Men så är ju jag blivande miljövetare också (även om jag inte alltid till hundra lever som jag blivit lärd, men vi har minsann mycket ekologiskt i skåpen).

NU ska jag i alla fall ta kvällen. Imorgon ska jag hem till mamma och sitta där och plugga. Åker med pojken halv åtta. Sen ska jag och mamma hälsa på en journalistbekant och jag ska göra en intervju. Pirrigt! Men är förväntansfull också. Har så mycket att fråga henne om. Får dock se hur mycket jag pluggar under dagen hos mamma. Får tänka på att jag har spenderat hela kvällen idag i studieanda och även kommer att göra det imorgon. Försöker så gott jag kan vara noga med att ha lediga timmar varje dag.

Nej, nu stänger jag av datorn. Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0