A rainy day

Idag regnar det ute, vilket inte verkar ha undgått någon. Man blir ju liksom lite depp då. Fast samtidigt är det rätt mysigt. Jag har verkligen en "jag vill inte göra nytta"-dag och har inte orkat sätta igång än. Suck.

Helgen då? I lördags var jag och min andra hälft på kalas hos min mormor. Det var så kul att träffa hela den sidan av släkten. = Morbror och moster med familjer. Vi fick massor i magen och när vi kom hem tog vi en lugn myskväll.
Igår åkte vi en sväng till Örebro. Pojken skulle sälja sitt lasersvärd... Vi passade även på att köpa ett par badshorts var på rean och så fyndade vi (jag) en jättefin tebehållare och så en fin liten husljuslykta (20:-, som hittat). Ja, och så köpte vi en ny ikearåtta till vovven. Hans gamla var så äcklig. Den stank verkligen hur mycket man än tvättade den. Nu är han galen i sin nya, gråa råtta. Fast först förstod han att den låg i soppåsen som vi inte orkade gå tre meter utanför dörren för att slänga.. Han spenderade halva kvällen på dörrmattan bredvid påsen..
Jo, och så spelade vi ju bingolotto också, med Mia och Martin. Vann inte ett skit. Inte oväntat direkt... men det hade ju varit rätt gött faktiskt.

Nej, nu har jag ju dragit ut tillräckligt på det här. Nu ska jag skriva en diskussion om handel och utvecklingsbiståndspolitik. Långt ord. Jobbigt område. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0