Snart tio

Katten är borstad, frukosten i magen, hunden promenerad. Nu läser jag om extremversioner av ekologism och Arne Naess djupa ekologi och dess teorier om hur man ska kunna leva upp till ordentligt ekologism. Det är bara lokala tankar, till exempel att skolan bara ska utbilda inom de yrkesområden som finns att arbeta inom på det lilla ortområdet. Det passar ju liksom inte in så bra nu när allt internationaliseras och globaliseras, hur bra det än skulla vara ur miljösynpunkt. Fast å andra sidan är ju hans teorier från 1970-talet och det har ju hänt en del sen dess... 

Vad tycker ni om sånna där stora, krångliga ämnen med många återvändsgränder? Jag blir peppad till att fortsätta för att komma på nya lösningar i virrvarret av hinder och möjligheter. 

Nej nu ska jag sluta skriva om sånt. Blev bara lite hetsig nu när jag kom in att läsa på lite om mitt utbildningsområde. Nu ska jag fortsätta med det. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0