På bokjakt

Är inte fullt så roligt som det låter. Försöker få tag på två kursböcker om EU begagnade. Kostar tillsammans runt 600:- nya. Känns väl sisådär lockande. Jag vill helst ha hem dom nästa vecka också och det känns lite orealistiskt. Hoppas hoppas hoppas att någon av säljarna på kurslitteratur hör av sig väldigt snart. Annars blir jag väl illa tvungen att beställa hem från bokus eller nåt. SUCK. Det är en dyr historia, det där med universitetsstudier. Har ju liksom redan köpt ca 15 böcker till den här terminen, och har just insett att det snart är dags att börja bunkra upp inför vårens första kurs också. Oh happy day!

Nu ska jag väl försöka skriva lite om den där jäkla säkerheten, blev ingenting av det igår. Längtar tills jag kan ta paus och smyga till mig ett kapitel i Fatta eld. Började på andra delen i Hungerspelentrilogin igår och herregud så spännande det är! Var längesen jag läste en skönlitterär bok och verkligen ville läsa vidare hela tiden. Kan ju ha att göra med att jag ständigt brukar ha näsan i nån jobbig kursbok som suger ur all läslust ur en.

Nej, disciplin var det! Hard work, sen tar vi helgen!

Idag ska jag förresten slänga ihop och stoppa in en cheesecake i frysen. Imorgon fyller både svärmor och min fina vän Helena år! Helena ska hit imorgon och äta massor av cheesecake och sen ska vi på Breaking dawn. Mysigt! Måste ju på tal om det ringa och boka biljetter nu också (måste och måste, finns inte på kartan att det är så pass fullt med folk imorgon, men ändå). Blir en mysig helg det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0