Oh, I forgot to tell you

I förrgår och idag försökte katten även komma åt mina muffins som jag gjorde här om dagen. De står på en tallrik, framme, men med plast på. I förrgår kväll skulle jag hämta vatten i köket och undrade varför det låg en muffin framme, bredvid tallriken. Ser att katten har bitit hål i plasten, pillat ut muffinsen och tuggat lite på kanten. Konstig? Ja.

Nu gjorde hon det nyss igen. Men då var det för att hon ville ha uppmärksamhet. Hon ville att jag skulle fylla på hennes matskål. Ni förstår, hon äter typ hälften av maten. Hon tuggar allt till små bitar och lämnar andra hälften. Den vill hon inte ha. Då måste jag fylla på mer...

Ser ni vart jag vill komma? Hon är den konstigaste katten jag har varit med om, och jag har ändå haft katt/er hemma typ...jämt. Fast hon och vovven verkar ju båda lite förvirrade när det gäller om dom är hund eller katt. Katten kommer springandes snabbare än hunden när man ropar på henne och hon äter allt, som en hund. Och hunden brukar tvätta katten, sådär som katter gör på varandra, och han har börjat vilja hoppa upp och sätta sig i köksfönstret för att han har sett katten sitta där. Och så har han börjat försökt ta sin chans och komma upp och sätta sig på köksbordet när han från början sitter i mitt knä... som att jag inte skulle märka nåt. Dom blir nog snart nån konstig blandras här hemma...

Nej. Nu ska jag kanske försöka prata om nåt annat än bara djur och plugg, fast det är ju typ det enda jag kommer i kontakt med när jag sitter isolerad här hemma hela dagarna.

Om drygt två timmar ska jag i alla fall hem till Natta och få intervjua henne lite inför ett reportage jag ska skriva. Det blir väl förmodligen massa annat prat också. Vi kan nog behöva en pluggpaus båda två. Trevligt!

Ikväll ska jag titta på Hela Sverige bakar också. Älskar det! Varför har den inte funnits tidigare för? Hoppas att det kommer fler säsonger. Baka baka baka! Jag vill också kunna göra mer sådär spontant och i huvudet utan recept att följa. Visst, jag kan göra vissa saker utan recept och jag kan experimentera utifrån grundrecept och sådär, men jag vill kunna mer! Någon dag ska jag testa att baka utifrån huvudet bara.

Imorgon ska jag hem till mormor för en intervju också. Hade tänkt ta med mig muffins dit, men icke. Dom är ju slut nu. Det finns två kvar som är orörda av katten. 2 av 24. Dom ska jag ta med till Natta! Det var längesen bakverk gick åt så fort. Får se om jag orkar/hinner få ihop något idag eller om mormor får nöja sig utan något hembakat.

Nu, en slutspurt innan det blir lunch och promenad (ett antal meter bara) hem till Natta. Blir nog en bra dag det här, trots regnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0