Never mind

Nej. Nyttan får vänta. Jag har absolut noll komma noll motivation till att försöka sätta på smarthjärnan. Fick även nyss höra att då är det bättre att ta en dags ledigt, för att man presterar sämre ändå utan motivation. Så det så. Därmed tar jag ledigt några timmar på förmiddagen i alla fall. Ägnar dom åt: bloggläsande (händer sällan nu för tiden), greys anatomy (om mammas internet pallar viaplay utan att hacka) och spåna på julklappar (som jag tänkte göra igår men inte gjorde).

Funderade över en sak nyss också. Med distansplugg känns det ju som att man gör så himla mycket annat hela tiden. Jag kan till exempel oftast inte koncentrera mig längre än till 15-16 och då gör jag inte det helt enkelt. Men en vanlig dag med en campuskurs har ju också många dötimmar. Med föreläsning på förmiddagen tar vi bussen halv nio. Kvart över tio börjar föreläsningen, håller på till tolv. Ungefär två timmar alltså. Sen kommer man inte hem förrän halv två, då är det ut med hunden som gäller och sen lunch innan eftermiddagsplugget kan dra igång och då brukar jag normalt sitta mellan två och fem ungefär. = sammanlagt 5 timmars plugg. Skillnaden är att när man går hemma får man ju dåligt samvete på ett annat sätt när man inte sitter och pluggar. Det får i alla fall jag, men nu är det slut med det!

Nu ska jag fortsätta läsa om Blondinbellas hektiska liv. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0