Nej nej nej

Satte mig till rätta för att börja plugga. Kollade mejlen, och fastnade av någon anledning istället med att göra en ny boklista. SUCK.
I slutet av förra året skrev jag en boklista som jag hade framme på skrivbordet hela tiden (i datorn alltså) och hade tänkt köpa mig en bok per månad. Det gick ju inte jättebra, men några fick jag hem i alla fall. Nu tänkte jag köra lite samma grej, men kanske inte ha som mål att beställa nåt varje månad utan när det känns rätt. En liten fjuttig pocketbok för max 45:- borde man ju liksom kunna lägga på sig själv ibland , tycker jag ju. 

Hur som helst tänkte jag passa på att lägga ut listan här också. Det blir lite mer verklighet av det då tycker jag och det gör mig själv mer sugen. Jag är fortfarande, som förut, sugen på att läsa lite fler gamla böcker som har blivit väldigt stora och kända, inte bara nytt. 

  • Torka aldrig tårar utan handskar - verkar bli himla stora och jag vill nog hellre läsa böckerna än se serien. Jag fastnade liksom inte så pass mycket i första avsnittet att jag kände mig tvungen att titta vidare... till skillnad från alla andra, verkar det som.
  • 50 nyanser av honom - vill läsa hela den där bokserien eftersom det har blivit så himla mycket rabalder om dom också. Lite tveksam dock över att det ska innehålla en hel del erotik. Rodnar mig väl genom sidorna i så fall... men, bokfantast om jag är så vill jag ju ha läst dom, eller i alla fall första åtminstone. 
  • Dubbelbokat - Sophie Kinsella, bästa chiclit-författaren någonsin. Skrattar mig genom hennes böcker. (Gillar ni att läsa böcker och inte har läst shopoholic-serien så måste ni ju nästan det. Första gången jag har suttit och skrattat av att läsa böcker)
  • Nya kontakter - också ny bok av Kinsella som jag inte har hemma än.
  • Zlatanboken - velat läsa den sen förra året, men har liksom inte blivit av.
  • Brott och straff - Dostojevskij, sånt där man får läsa på svenskan i skolan, och som jag såklart fastnar för.
  • Processen - Franz Kafka, läst en bok (på tyska), men har hört mycket om den här
  • Förvandlingen - också Kafka, den jag har läst på tyska. Skulle gärna läsa på svenska eller engelska också så att man fattar lite mer detaljer...
  • Momo - barnbok, också läst på tyska och skulle vilja ha den på både tyska och svenska, helst av allt 
  • Of mice and men - John Steinbeck, har av någon anledning velat läsa den sen första gången jag tittade på Lost, Sawyer läser massa i den.
  • Vredens druvor - också Steinbeck
  • Oliver Twist - en sån där grej man såg när man var liten, och nu vill jag läsa den också!
  • Robinson Crusoe - samma här
  • Den tomma stolen - KLART jag vill läsa J.K. Rowlings nya bok. Hon är ju helt fantastisk på att skriva.
Det blev en del. Bara att börja bocka av snart då. Borde kanske ha utbildat mig till svensklärare eller nåt. Då får man väl läsa mycket sånt där på köpet. Och MÄNGDER annat (jobbiga saker också) kan jag tänka mig. NU måste jag verkligen börja politika mig för dagen. Ska fortsätta filosofera om EU:s färd mot Europastat i förhållande till ideologiers innehåll av nationalism. Igår filosoferade jag om hur man kan likna miljöproblem med en överviktig som behöver banta... Det är nog lite smartare än det låter. Det låter ju bara dumt, men i sammanhanget passar det. Får väl se om den lilla filuriga grejen hänger kvar efter första utkastet. 

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken bra boksmak du har! Håller med dig på i princip alla böcker! Vi kanske kan börja med bokcirkel, köpa några var och låna av varandra, hehe

Svar: Jaså? Ja, böcker är ju roligt! Kul att ha någon att diskutera dom med :)
jossworld.blogg.se

2012-11-14 @ 20:28:46
URL: http://helenagoeskarlstad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0